1 sierpnia 2009

Ważny Dzień.

Dzisiaj dla mnie bardzo ważny dzień- Rocznica Powstania Warszawskiego. Bardzo szanuję ten czas i wspominam jak mój tato, wraz zw swoją siostrą i jej mężem spotykali się co roku 1 sierpnia i wspominali...Mój tato oraz jego siostry brali udział w Powstaniu, gdy wychodzili z domu moja babcia a ich mama dała im drewniane krzyżyki, które powiesili na szyjach i pobłogosławiła ich. Tato miał lat 18, jego siostry tylko parę więcej. Na szczęście przeżyli, a ciocia brała ślub podczas Powstania , z pożyczonymi obrączkami, pamiętam ich 50 rocznicę...:-) Niestety żadnego z nich już nie ma z nami, teraz kiedy nasuwa się tyle pytań. Wtedy nie chcieli o tym mówić, czuli się skrzywdzeni przez władze, przecież byli w AK. Ale zachowało się parę wspomnień, tato spisał wydarzenia tamtych dni ale gdzieś zaginęły , czy sam je wyrzucił, został tylko fragment. W muzeum Powstania Warszawskiego udało mi się odnaleźć ślad cioci, była łączniczką i miała pseudonim "Marta".

Brak komentarzy: